עוד באותו נושא

פרידה מהתינוק שלכם ולקיחת מזכרת

פרידה מהתינוק שלכם

למרות שלעיתים נראה שעדיף לעבור את החוויה הקשה של לידת תינוק מת ולהמשיך הלאה, רגע הפרידה הוא רגע חשוב ביותר. הפרידה מהתינוק שלכם תהפוך משמעותית יותר כאשר תעבדו את האובדן ותעברו את שלבי האבל. רגעים אלו ילוו אתכם לנצח ולמרות הכאב הגדול תמצאו בהם נחמה בעתיד. הפרידה הפיזית מהווה סגירה של הלידה עצמה ומבססת את ההבנה שההריון הסתיים והתינוק שלכם שהיה תינוק אמיתי, איננו. למרות החשש ממראות קשים ברוב הלידות השקטות התינוקות נולדים מושלמים ונראים כאילו שהיו ישנים. אם אתם חוששים מהמראה של התינוק שלכם או אם ישנן נסיבות מיוחדות תוכלו להתייעץ עם המיילדת לגבי הפרידה. למרות סערת הרגשות חשוב לדעת שאלו רגעים בודדים בהם תוכלו להחזיק את התינוק שלכם, לנשק ולהיפרד.

בחרנו להחזיק את זהר, התאומה הגדולה מבין השתיים. למרות החששות היא הייתה יפה ולבנה, היא נראתה בדיוק כמו תינוקת ישנה. הרגעים הללו היו עבורנו מנחמים מאוד והם מלווים אותנו עד היום.

בתום הלידה תוכלו לבחור אם להיפרד מתינוק שלכם וכיצד. את אופן הפרידה מהתינוק שלכם כדאי לתכנן לפני הלידה השקטה. חשוב מאוד להתכונן לכך ולהחליט מראש אם אתם מעוניינים להחזיק את התינוק, להצטלם יחד או לצלם את התינוק ולקחת מזכרת כלשהי. אתם יכולים למצוא נחמה ברגע הזה, ללטף, לנשק ולדבר אל התינוק שלכם. הרגעים בספורים הללו יהפכו לזיכרון משמעותי ויחיד מהתינוק שילווה אתכם לכל החיים. מומלץ להתכונן לרגע הפרידה ולתכנן איזו מזכרת תרצו לקחת לכם מהרגע הזה.

אילו מזכרות אוכל לקחת מהרגע הזה?

ישנם רעיונות שונים ללקיחת מזכרת מהתינוק שלכם. זהו נושא אישי מאוד ולא כל רעיון יתאים לכל אחד. תוכלו לחשוב על רעיון לפני הלידה השקטה וגם אחריה לבחור בדרכי הנצחה שונות שיכללו את המזכרת שבחרתם. ניתן לצלם תמונות של התינוק, לבד או יחד אתכם. ישנה אפשרות לקחת טביעת יד או רגל בצבע או אפילו לרכוש מראש ספוג מיוחד לשם כך. אפשר גם לגזור קווצת שיער ולשמור אותה. כאן תמצאו רעיונות  ולומר מספר מילים או לשיר שיר ערש אחרון.

למרות הרצון להמשיך ולהחזיק בתינוק שלך, בשלב מסוים יגיע הזמן שלכם להיפרד. זהו רגע קשה מאוד בעיקר בשל העובדה שהוא כל כך סופי. הרשו לעצמכם לבכות, להביע רגש ולהתאבל. בבוא היום המזכרות שיצרתם יעזרו לכם לזכור את תינוקכם ולהנציח אותו.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות