עוד באותו נושא

תהליך הלידה השקטה

לידה שקטה, תמיכה לנשים לפני במהלך ואחרי לידה שקטה

מהו תהליך הלידה השקטה?

לידה שקטה, תמיכה לנשים לפני במהלך ואחרי לידה שקטה

לידה שקטה היא לידה לכל דבר אך תחילתו של תהליך הלידה השקטה הוא שונה ותלוי באופן סיום ההריון. אם את עוברת הפסקת הריון יזומה לפני שלב השראת הלידה תתבצע הפסקת הריון לעובר. את הפסקת ההריון מבצעים באמצעות הזרקת תמיסת KCL אל ליבו של העובר ולאחר שהרופא שלך יוודא שאין דופק יחל תהליך שנקרא השראת לידה.

אם איבדת את התינוק שלך בשל מוות טבעי או בשפה הרפואית IUFD – מות עובר תוך רחמי תחל השראת הלידה רק לאחר בדיקה ואישור רופא שאכן לא נצפה דופק. שני המקרים אלו שונים זה מזה באופו מהותי אך שניהם מסתיימים בסופו של דבר בלידה רגילה.

תהליך השראת לידה

השראת לידה היא גרימת לידה יזומה. תהליך הלידה השקטה מתחיל בביצוע השראת לידה מפני שהתינוק שלך אינו בחיים ולכן אינו מסוגל לדחוף את עצמו לעבר צואר הרחם. בתהליך זה ינתנו לך תרופות שמייצרות מצב של לידה – התרחבות צואר הרחם ויצירת התכווצויות שמטרתן ריקון של הרחם. עם התקדמות תהליך הלידה השקטה ומפתיחה מסוימת תוכלי לקבל אלחוש אפידורלי אם תבחרי בכך.

בתחילתה של השראת הלידה מתבצעות פעולות להרחבת צואר הרחם באמצעות החדרת למינריות שהן סוג של אצה סופחת נוזלים בכדי לגרום להתרחבות ההדרגתית של צוואר הרחם.

לאחר מכן תקבלי תרופות ממשפחת הפרוסטגלנדינים שמטרתן לרכך את צואר הרחם ולגרום להתכווצויות שיחלו לדחוף את העובר שלך אל התעלה ואל מחוץ לרחם. הפרוסטגלנדין הידוע גם בשם ציטוטק ניתן בבליעה או בהחדרה ישירות לנרתיק.

לאחר שיחלו התכווצויות ובמקביל להן יחדירו לדמך דרך הוריד חומר שנקרא פיטוצין ומטרתו לייצר התכווצויות חזקות וסדירות של הרחם. מתן פיטוצין דרך הוריד גורם לכאבים חזקים וכדאי לבקש במקביל תרופות לשיכוך כאבים.

ההתכווצויות של הרחם גורמות לפתיחה של צוואר הרחם ובסופו של התהליך ללידה של העובר. התרופות שתקבלי יגרמו לך לחוות צירים בתדירות שתלך ותגבר ובעוצמה רבה. במהלך הלידה השליה תינתק מהרחם ואז יחל דימום ולאחריו העובר שלך יפלט מהרחם. לאחר תהליך הלידה השקטה יתכן ותועברי לביצוע גרידה בחדר ניתוח בכדי לודא ריקון מוחלט של הרחם.

אם זוהי הלידה הראשונה שלך בקשי מהמיילדת להסביר לך מה התהליך שאת עומדת לעבור. בררי עם הצוות הרפואי באיזה שלב ניתן לקבל אפידורל, באיזה שלב תעברי לחדר לידה ומה התהליך שאת צפויה לעבור לאחר מכן.

כמה זמן אורך תהליך הלידה השקטה?

השראת לידה ותהליך הלידה השקטה כולו יכול להימשך בין שעות בודדות לכמה ימים. לצורך ביצוע השראת לידה תתאשפזי בבית החולים ויתכן שתידרשי להישאר להשגחה לאחר הלידה והגרידה. במקרים בהם השליה נפלטת בשלמותה אין צורך בגרידה. בתום הלידה תוכלי להיפרד מהתינוק שלך. אני ממליצה לך להתכונן לרגע הזה, לתכנן אותו ולהערך אליו. לאחר הלידה יחל בגופך תבליך טבעי של ייצור חלב אם. בכדי להימנע מכך תוכלי לקבל כדור לייבוש חלב.

בתום הלידה תבחרי אם לשלוח את גופת התינוק שלך או את השליה לנתיחה וכן תצטרכי לקבל החלטה לגבי סידורי הקבורה ורמת המעורבות שלך בקבורה.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות